Wednesday, September 14, 2011

はじめまして。

はじめまして。なまえはスーテーシです。コロンビアのだいがくいんせいです。私は日本語をべんきょうします。日本語をきれいです。

きょねん、アトランタ からきました。ニューヨークが大好きです。でも、たかいですね!

私は二十五さいです。猫があります。なまえはモイーラです。いっさいです。

ありがとうごうざいます。
どうぞよろしく。
Moira sleeping peacefully.

<How do you do? My name is Stacy. I'm a Columbia Graduate student (or a close approximation of one--any guesses on how to say "Post-Baccalaureate Student?" :) ). I'm studying Japanese. Japanese is a pretty language.

Last year, I came here from Atlanta. I love New York! But it's expensive.

I'm 25 years old. I have a cat. Her name is Moira. She's a year old.

Thank you very much.
It's a pleasure to meet you!>

6 comments:

  1. はじめまして。SooHyunです。かんこくからきました。わたしはにねんせいです。ねこがほんとうにかわいいです。わたしはいぬがいます。なまえわ Dingoです。よろしくおねがいします。

    ReplyDelete
  2. はじめまして。わたしはていです。あめりかからきました。どおぞよろしく。

    ReplyDelete
  3. わたしのねこですわかわいいです!

    ReplyDelete
  4. ソーヒュンさん、こちら こそ よろしく。ヂンゴちゃんを しゃしんが ありますか。ぜんぜん いぬが ありました。たのしいですか。いぬと なにを しますか。

    (SyooHyun, it's nice to meet you! Do you have pictures of Dingo? I've never had a dog. Is it fun? What do you do with him?)

    ReplyDelete
  5. テーさん、こちら こそ よろしく。ニューヨークから きましたか。すみません、日本語で テーさん ですか。 タエさん ですか。
    どうも。

    (Tae, it's nice to meet you. Are you from New York? I'm sorry, is it "Tei" or "Tae" in Japanese? Thanks.)

    ReplyDelete
  6. 私の猫はかわいいですか。あなたの猫ですか。私の猫は とても かわいいですよ。が、おおきいです。

    (My cat is cute? Or your cat? My cat is very cute. But, she is loud.)

    ReplyDelete